2010. december 23. 06:05 - Flora Keresztély

Üdvözöllek vándor, a VADNYUGATON!

Igen, itt vagyok. Sosem hittem volna, hogy olyan helyre jutok el, ahol Navahó indiánok élnek, a Rio Grande folyik, Bill a kölyök garázdálkodott it circa 150 éve, és a türkíz meg az aranyany bármelyik földrögben fellelhető.

Leszált a repülőnk, és én voltam az egyetlen szőke, 100 mérföldes körzetben, ha nem számítjuk a Németet. A táj lapos, majd hirtelen több ezer méteres hegyek ugranak ki a semmiből, úgy, hogy a meredekségük kb 75 fokos. Gyönyörű. Hatalmas szürkésbarna hegyek. Azok a hegyek, amelyeken az indiánok vágtatnak a lovaikkal a westernfilmekben. Sziklák! Oké, meglincselhettek, de akkor is belehabarodtam ebbe az államba. Vagy inkább a South West-be. A sivatag itt azt jelenti, hogy kopár gyep, az a növénygombolyag, amit minden cowboy filmben fúj a szél, kaktuszok és pálmák. Ja, meg agave - tequila bamba! - és megannyi pecan tree.A naplemente a legszebb, amit valaha láttam. Egy hatalmas izzó sárga korong lebeg a hegyek között, bevilágítva minden zegüket, megragyogva a fényes fehér homokot. Az ég a narancssárga és a rózsaszín minden árnyalatában játszik, majd mintha egy ittas verekedésbe keveredett volna, belilul és lassan besötétedik. A host sisterem ezt hiányolta a legjobban. Még éjjel is el lehet látni messzire, mert semmi sem magas és széles, mint egy északi tölgy vagy fenyő.

Hú, tényleg rohadtul szép! :D

A Rio Grande viszont nem nagyobb, mint a pomázi dera patak. A mi kis szennyvizünk :) És, hogy miért? Mert egyes nagyon gondoskodó - pénzéhes - környvéd miniszterek úgy gondolják, hogy gátak kellenek mindenhova.

A családom nagyon édes! Az anyuka kicsi és gömbölyű, viccelődős, érdeklődő, okos, és tipikus anya :) Annak ellenére, hogy "itthon" mindig áll a bál, és kb sosincs főtt kaja. Sister no.1: a legidősebb, a farmon dolgozik (a család pekándiót termeszt egy hatalmas területen) és életvidám, csevegős. Sister no.2: a középső, tipikus plázacicának hinném, ha nem ismerném 4 napja :D sminkben és fülbevalóban kel ki az ágyból, soppingol egész nap, és mindig sweetheart-nak meg cutie-nak szólít. Valamiért nagyon bír :) én is őt! Jófej. Kiolvastuk az összes Cosmo-ját és Vogue-ját, úgyhogy másnap hazaállított egy adag In-Style-al és Lucky-val. Ja, és kaptam tőle egy smiktasit tele cuccokkal :O JÓÓÓÓ! Sister no.3: őt már a suliból is ismertem, nagyon cuki! A stílusa baromi jó, és aranyos, érdeklődő, meg jófej.

A nagyszülők: a nagyi aranyos, érdeklődő, és issszonnyyyat sokat tud a világról! a nagypapi szintén, és emellé még fafaragó is. Hááá, Papa, legalább volt egy közös témánk az elején! Megtudtam, hogy az esztergálás az wood turning :D szellemes, nem??? :D Teljesen tisztában voltak vele, hogy hol van az országom, és hogy saját nyelvünk van. Németet megkérdezték Angela kisasszonyról, és fingja nem volt róla! :D Én meg elkezdtem ecsetelni, hogy mennyire pró, hogy Merkel mindig ott van mindenütt, cselekszik, szervez, kioktat. Emellett meg fizikus. Kicsit égett csak be a teuton Brünhilda. :D Utána mondta a csávó - nagypapi - hogy meséljek a romákról. Oké, elég random question. Pont én? a nagy antirasszista? Hát, belevágtam, és ódákat zengtem a népzenéjükről, lefestettem a viseletüket, elregéltem a politikai és szociális helyzetüket, mindezt kiegészítve személyes tapasztlataimmal. Nagypapinak nagyon bejött, ő meg mesélt nekem az indiánokról, és hogy most is dolgozik nála két fiatal navahó, és majd bemutat, meg meghívja őket főzni, mert az indián konyha isteni! Nagyon várom már! A nagyszülők háza kétszer akkora mint a miénk, a miénk kb háromszor akkora mint az otthoni - POMÁZ. Tele van indián cuccokkal, hatalmas bőrökkel a falon, medvével a falon, edényekkel, szőnyegekkel, fafaragásokkal, lovas, tollas, álomfogós, köves, kavicsos, türkíz, természet.

Amikor "haza" értünk a reptérről, akkora volt a ház, hogy elvesztem, és találkoztam Babszem Jankóval, eredeti nevén Bean Eye John, a híres vadnyugati cowboyjal, aki három éve volt belorusz cserediák, de eltévedt, és egy üres sörösüveget használ iránytűként. Na, igazából: Akkora a házuk, mint egy HÁÁÁÁÁZ :) Gyönyörű hacienda-stílusú, ezt magától az anyukától tudom. Tele van antik mexikói és indián bútorokkal, de úgy, hogy inkább rusztikus mint folk. Kandalló, két étkező, akkora konyha mint a mi nappalink vagy még nagyobb, tévészoba, medence, lovarda, soroljam még?

Második nap partit rendeztek, mert nyáron mennek a csajok csajostul meghódítani Európát, és meg kellett hívni egy pár vendéget, hogy ezt beharangozhassák, és együtt tervezgessenek, ergo hogy kiegye a sárga irígység a májukat. Reggel megérkezett a kertész, megcsinálta a kertet, utána a virágfutár, és a sok takarító. Aztán egy forma a Wallmart-ból, hozta a kaját. És az egész olyan prímán meg volt szervezve, hogy ámultam-bámultam, bájcsevegtem, és persze inteligenciámmal járultam hozzá a sikeres nyári úthoz: hasznos tippeket osztottam meg a team-mel.

A kariajikról csak annyir, hogy nagypapi és nagymami befizettek minket egy egész napos pedi-mani, arc, haj, smink-re. :) És utána hivatalosak vagyunk egy karácsonyi partira! 

Hasta la vista, baby!

Flor, la chica calienteeeeee :)

 

MÉg millió millió mesélnivalóm van, de az idő a legnagyobb ellenségem. :(

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://usaimcoming.blog.hu/api/trackback/id/tr942533948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása