2013. augusztus 05. 23:35 - Flora Keresztély

nincs igazán címe.

Az ember (gyermeke) igazán csomó mindent megtanul egy év alatt. Mint ahogy púpos gyerek is a prés alatt egyenesedik ki, a dolgok is akkor jönnek rendben, ha egy kicsit szenvedünk velük. Vagy többet. És persze lehet sírni, meg felhívni Mamit, skypon nyavajogni a barátnőknek, meg smsezni a pasinak, hogy jöjjön át megölelgetni, mert Hollandia egy nagyon fura ország. De rá kellett jönnöm, hogy igen, ANYÁMNAK majdnem MINDIG IGAZA VAN. Nyilván ez nem tetszik, mert jobb lenne, ha nekem lenne mindig igazam, de ahhoz még élnem kell 30 évet. 

Amire mindenki figyeljen, és főleg én, hogy becsüljük meg azt ami van, mert hanem lenne, még szarabb lenne a helyzet. A helyzet amúgy mindig szar, de valaki még így is képes boldog lenni, és akkor hirtelen már semmi sem olyan rossz! Igazából a legfőbb probléma ezzel az országgal, hogy: Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg... Ez kb azt jelenti, hogy viselkedj normálisan, mert úgy is elég őrült vagy. Magyarán ne tűnj ki a tömegből, ne legyél hangosabb, ne viselj más ruhát, ne nézz ki máshogy, ne szólalj meg órán, ne mondd el a véleményed, ne legyél vicces, feltűnő vagy színes, ne légy egyéniség főleg nem ÖNMAGAD. 

Míg a szüleimtől, a tanáraimtól és az AKG-ban végig azt tanultam, hogy légy erős, bátor, vállald fel önmagad, tárd ki szárnyaid, légy színes és vidám, ne folytsd el a benned lévő kreativitást és tudásvágyat, egy év alatt sikerült a hollandoknak elérni, hogy úgy érezzem magam a bőrömben, mint egy űrlény, mint egy idegen a sok szürke próbababa mellett. Minden lány magas, szőke, hosszú hajú, vállas, 40 kilós és pasztel színű - föld színű ruhákba öltözik, ugyan úgy néznek ki. Én meg nem. Egyik lány se szólal meg órán, még akkor se ha kérdezik, én meg voltam olyan hülye, hogy bátran vállaltam a véleményemet a nők a médiában, vagy az orosz ipari forradalom esetleg a ki az erősebb kelet ázsia vagy a "nyugati" világ viták kapcsán. (Lány nem igazán szólalhat meg órán, az a fiúk dolga. A lányok amúgy sem szabad, hogy okosak legyenek, az is a fiúk dolga. Majd ha már idősebbek és munkájuk van, akkor oké. A lányokban itt az a jó, hogy mind szépek, tiszták és illatosak, soha nem csinálnak mást, csak ügyelnek arra, hogy úgy nézzenek ki, mint ha most szaladtak volna le a Chanel kifutójáról). Soha, senki nem énekel sehol, soha senki nem táncol "normálisan" sehol, soha senki nem röhög a földön fetrengve, soha egyik lány se mesél vicces obszcén sztorikat, vagy tesz humoros-szarkasztikus megjegyzéseket, soha nem rajzolsz a karodra, soha nem mész ki smink nélkül az utcára, nem iszol töményet, nem gondolkodsz kritikusan a mindennapi politikáról és gazdaságról, még akkor se ha azt tanulod az egyetemen, senkit nem érdekel a véleményed, és ha bármilyen módon kitűnsz a tömegből, akkor, ahogy Hans Teeuwen mondta: chop-chop! Levágják a fejed. ( A barátom azt a közmondást is szokta mondani, hogy ne látszódjon ki a fejed a búzatáblából - vagy valami ilyesmi.)

És erre pont nem számítanék egy ilyen nyugati, liberális, szabadszellemű országgal kapcsolatban. Pont azt mondtam a Zselének, amikor egyszer skypoltunk, hogy nekünk magyarországon megígérték, hogy Nyugat-Európában kolbászból lesz a kerítés. Hát képzeljétek, NINCS!!!! O.O Komolyan. Tök furcsa például, hogy míg magyarországon az értelmiség az olvasottságon, és az ember tudásán alapszik, itt a pénzén. A helyi színházak nem játszanak klasszikusokat. 

Itt is arra kellett ráébrednem, hogy a Magyar oktatás elég "király". Jó, oké, tényleg, akg-s voltam, meg azért nyilván az budapesti elit iskolák sokkal jobbak, de azért az ténlyeg elég fura, hogy nem ismernek francia, angol, német írókat-költőket, festőket, nem tudják, hogy az emberi test hogyan működik, vagy hogy mi az a fotoszintézis (lehet, hogy csak én vagyok túl okos? nem hiszem...). Mert a holland rendszer szerint 12 évesen eldöntöd, hogy mi akarsz lenni, 4-5 vagy 6 éves gimit akarsz végezni, és ha 16 évesen kész vagy, akkor mehetsz ovónéninek, fodrásznak, vagy ilyesmi, felesleges tudnod, hogy ki az anyámkínja az a Nikola Tesla. Ebben persze van igazság, ahogy valahol mindenben van. Elég, ha tudnak számolni, írni, olvasni, egy kicsit németül vagy angolul és kész. De ugyanakkor mi lesz az alapműveltséggek? (de-vel nem kezdünk mondatot.) Én vagyok kultúrsznob? Én biztos csak "ilyen környezetben nőttem fel", jó családban... Az nem ciki, hogy jobban vágom a holland törit, mint a csávóm meg a szobatársa együtt? Lőrinc emelt töri forevör! Biztos nem... Szerencsére azért a barátaim tájékozottak. 

A tanúlság az, hogy becsüljem meg, hogy okos vagyok, hogy annyi mindenki hozzájárult az oktatásomhoz, de azért ne kérkedjek vele. És igazából felesleges stresszelni azon, hogy nem vagyok ugyanolyan, mint a többiek. Ugyanolyannak lenni unalmas. Het is saai denk ik. Azért jó, hogy páran örülnek annak, ha nem vagyok karótnyelt. Viszont az is tanulság, hogy annak ellenére, hogy itt elfogadják a melegeket, a cigányokat, és nincs trafikbotrány, itt a marokkóiakat, lengyeleket, törököket utálják és nem lehetsz önmagad. 

A barátomnak van egy moldovai meg egy szerb haverja, mindkettőt gyógyszerezik, mert ha egy kicsi gyerek furán viselkedik, pl.: bújós, túl vidám, vagy túl energikus, akkor rögtön ADD-je van (hiperaktív) és be KELL gyógyszerezni. Múltkor a meglepetés szülinapi bulin (amire büszke vagyok, mert én szerveztem, és hatalmas siker volt), 10ből mindössze 3 srác nem volt hiperaktív. Erre megkérdeztem, hogy tényleg minden weird kid-et gyógyszereznek, és rávágták, hogy ja. Mindenkinél mindenféle hülyeséget diagnosztizálnak, és tabletta, bogyócska, pirula. Mondtam is Bnek, hogy ti azért vagytok betegek, mert jó dolgotokban nem tudtok mit csinálni...

Ennyiszer még azt sem éreztették velem, hogy Magyarnak lenni büdös. Szerintem az borzalmas, ha az embert sztereotípiák alapján besorolják egy kategóriába és olyan emberek kényszerítik rá, hogy rosszul érezze magát a bőrében a nemzetisége miatt, akiknek semmi joguk és közük hozzá. Jó, tudom, nem kell büszke lenni Viktor királyra, meg az udvartartására, de azért hagy legyek már büszke Magyar a nyelvem, az irodalmunk, a zenénk és a történelmünk miatt. Légyszi. Itt hollandiában ezeket vágták a fejemhez: 

Oh, you are Hungarian, how come you speak so good english? - Mintha Nyugat-Európán kívül nem lehetne megtanulni angolul. 

Oh, you are Hungarian, I tought you are dutch, you are so pretty... - Aha, szóval a magyarok rondák? 

Oh you are Hungarian, you do not have that weird big nose... - Aha, szóval a magyaroknak mind nagy orruk van? Még a kisorrú magyaroknak is???

Oh, you are Hungarian, I did not know they can be so blond! - Aha, szóval a magyarok mind vörösek? 

Sorolhatnám... és ezek után, amikor valahol megkérdezték, hogy mit csinálok, és el kellett mondanom, hogy van egy holland pasim (nyilván én vagyok a kitartottja, mert egy kelet-európai nő több mindenre hajlandó) meg amúgy takarítok (ja, igen, nehogy egy holland bepiszkolja a kezét, azt majd a bevándorlók elvégzik. A belga barátoméknál is lengyel takarító volt.). Teljes mértékben megértem, ha a marokkói fiatalok klikkesednek, hiszen ha még én, fehér emberként is nyomorultul éreztem magam, akkor szegények mit kaphatnak! (Még az én barátom is mondd néha olyanokat, hogy azok a lengyelek, húha, ilyenkor mindig ránézek, szomorúan, hogy és én? Én se vagyok különbb. Én se vagyok holland, én se vagyok gazdag. Nekem is olyan munkát kell elvállalnom, amit egy holland diáklány nem tenne.) Nézzétek meg Wilders-et youtube-on, benne van a holland parlamentben. Több tekintetben rosszabb, mint a Jobbik (haha...). A Vasfüggöny a legtöbb ember fejében még mindig ott van. Akik voltak Budapesten, nem látták a várat, vagy a Hősök terét. A kocsmákat látták, meg az olcsó nőket. Ez elszomorít, és úgy gondolom tenni kellene ellene. Arról viszont senki nem tud, hogy politikailag mi folyik az országban, amikor megemlítem, hogy bocsi, amúgy köcsöglistázás folyik, akkor HŰŰ meg HAAA. 

Nem írtam amúgy még le, hogy anyámnak miben is van igaza, tessék, itt van, mindenki örülhet : 

pozitívnak kell maradni, még akkor is ha tényleg nem jó. 

egészségesen kell élni (bár ez mindig sikerült, sport!)

meg kell jutalmazni magamat egy kávéval, sütivel

be kell osztani az időmet

nem szabad másra akaszkodni, és le kell építeni azt, aki rossz hozzám

a szabadidőt tartalmasan és különféle vidám dolgokkal kell eltölteni. 

Ez mind nagyon egyszerű, de nem annyira, ha az ember nagyon a béka popsija alatt van. Ellenben ennek vége! Amióta elköltöztem teljesen más az élet. Remélem hamarosan találok saját lakást. És akkor nem kell asylzoeker-ként a csávóm kanapéjáról blogolnom, valamint írok majd vidámabb dolgokat, gondolatokat is. 

groetjes, Flora

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://usaimcoming.blog.hu/api/trackback/id/tr525443459

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása