2010. november 27. 03:38 - Flora Keresztély

Manhattan, New York, vol #2

Vannak emberek, akik stílusosak, és nem akárhol töltik a thx givin' break-et, hanem NEW YORKBAN! Első este, a broadwayen sétálgattunk, megnéztük a Time Square-t, ahol ugye a leghíresebb musicaleket játsszák. Tele volt fényreklámokkal, hatalmas, TÉNYLEG HATALMAS poszterekkel, naked cowboy-jal, mikulásokkal, és persze hülyetúristákkal - nem én. Másnap reggel, vagyis inkább délben felkeltem, Gergővel ebédet főztünk. Életemben először  csináltam nokedlit házilag, nem lett rossz :). Utána elsétáltunk a Central Parkba, és szétnéztünk, beszélgettünk. Higyjetek nekem, nem volt rossz. A 5th Avenue-n a világ összes márkája megtalálható, külön M and M bolt van, Nba bolt, hatalmas üzletek, minimum két emeletes az összes, a kirakatokban mozgó babák, egész kis jelenetek, zenével, hanghatásokkal, mozgással, hópehelyhullással fűszerezve. A Central Park gyönyörű. Van benne egy épület, a The Dairy, ami teljesen olyan, mintha Koós Károly tervezte volna. Sétáltunk, és gondolatokat osztottunk meg. Fotózgattam, mint azt láthatjátok - Vigyázat soksoksok kép! Aztán hazaszaladtunk, és megnéztük a Harry Potter 7/1 et. Aki nem akarja, hogy lelőjem a film poénját ugorjon a kövi bekezdésre! A táncos jenetenem majdnem elsüllyedtem, olyan ciki volt. Daniel kicsit sem illik Emmához, Harry Hermionéhez meg végképp nem. Kihagyhatták volna, főleg mivel a könyvben nincs benne. Nagyon hálivúdira sikerült, de jó volt. Szomorú. És RON!!!! ROOON!!! <3

Másnap nekivágtam a városnak. Enyém a CITY! Olyan szabadság érzés fogott el, mint még soha. Tényleg úgy éreztem, hogy a világ a lábaim előtt hever, és azt csinálok, amit akarok, mert nincsenek szabályok. Lehet, hogy agyamra ment a Chat Hem? Tehát, frídom és písz, és felfedezés! Elsőnek az Empire State tetejére mentem fel, ami csodás volt. Egész Manhattant beláttam. Utána a Grand Central-t néztem meg, ahol vettem egy egy hetes metrójegyet, amit még aznap sikerült elhagyni :( pech és pánik. Aztán, hogy művelődjek is, a Guggenheim Museum of Modern Art-ban fedeztem fel Schielét és Kandinskijt. Ez azért is volt jó, mert RoF-ból pont a Bauhaus-t és a Náci művészetet vettük, és az volt itt kiállítva. Pró. Aztán, hogy szépen zárjam a napot, elkompoztam a Liberty Islandre, és körbejártam a Szabadságszobrot, annak ellenére, hogy az IGAZIT már láttam Párizsban. Haza a Chinatown- on keresztül jutottam, ami Gergő elmondása szerint olyan, mint ha Kínában járnál. Azért sajnos nem teljesen, de tényleg varázslatos.

Harmadnap Geri bevitt a UN (ENSZ) suliba!!! Nem tudom, hogy még mindig sárga vagyok-e az irígységtől, de aznap többen Konicsivá-val és Niháó-val köszöntek nekem. A világ minden nemzetéből tanul itt valaki, és nem akármilyen színvonalon. Az iskola hatalmas, benn van Manhattan szívében, és nagyon aranyosak mind a diákok és a tanárok is. Nem kicsit örülnék ha a Ch helyett ide járhatnék, és kevesebb mint a tandíj felébe kerül a UN tandíj. Megismerkedtem Geri barátaival, énekeltem Zita kórusában, felolvastam a Macbethből. Délután elmentem sétálni a Fashion, Lexington és Fifth Avenue-ra, és bebarangoltam a legmenőbb boltokat. Be kell barangolni, mert nem csak úgy besétálsz, és körbenézel, á-ááá, hatalmas labirintusok. Szereztem egy pár szuvenírt, LEHET, HOGY TE IS KAPSZ? ne hari, ha nem.

Negyednap megint egyedül levegőztem. Elmentem a Museum of National History of Nature-be, ami kb a Természettudományinak felel meg. Hát, egy picit jobb volt. :) Az előcsarnokban hatalmas dínócsontvázak voltak kiállítva, kb 30 méteresek! Reggel 11-re már benn voltam. A Föld és Űr csarnokban kezdtem. Elképesztően látványos! A hatalmas kör alakú színházfülke körül 10a minusz 26-on tól 10 a 26on ig megy a számlálás. A legkisebb részek a kvarkok, a protonok részei. A legnagyobb meg vagy 5 galaxis egyszerre. Azt hittem, hogy kifolyik az agyam, és kivert a verejték, amikor belegondoltam, hogy milyen kicsi és milyen nagy a világ. Annyira furcsa, hogy mennyi mindent tudunk, és mégis mennyire semmit sem. Nem is akarok erről beszélni, mert órákig menne. Utána bevettem magam az állatos termekbe, a kőzetek közé és a különféle népek kultúráját bemutató termekbe. Amikor végignéztem az észak amerikai indián szobrokat, használati tárgyakat, akkor már 3 óra volt. Amikor az ázsiai emberek c. kiálllításon a Csukcsokat tanulmányoztam 5:15 és a teremőr felszólított, hogy hagyjam el az épületet. Kösz szépen, de ha én tudásra szomjazom, kérlek ne ölj meg. :(

Csak annyit mondok, hogy ebbe a múzeumba mindenki menjen el, mert a legjobb dolog New Yorkban, Gergő nem hazudott!!! Nekem a felét se sikerült megnézni 6 óra alatt... úgyhogy nyitásra legyetek ott, és bújjatok el, majd másnap hajnalra fejezzétek be! Ja, és találtam egy vicces dolgot is. Az Ázsia ősemberei kiállításon egy kép, alatta: This cave was discovered in 897978654 which is now a small village in Czechslovakia. :D Csehszlovákia röpke húsz éve nincsen, és sose volt Ázsia része!!! Lehet, hogy le kéne porolni néha a szobrokat, és megnézni, hogy aktuális-e még a kiírás mellettük. :D

Csütörtök, Tenkszgiving. Egy hülye ünnep. Ki mondana hálát azért, hogy az első amcsi settlers- telepesek túlélték a telet? És kinek köszönhetik??? Kinek??? Az indiánoknak, akik segítettek nekik, kenyeret és pokrócokat adtak nekik, hogy ne haljanak éhen és ne fagyjanak meg, és ahelyett, hogy visszaadnák nekik a földet, vagy legalább megbecsülnék őket, rezervátumokba száműzik az összeset. És az sok glupiij amerikanszkiij meg istennek ad hálát. Isten nincs, indiánok vannak. Na, mindegy, hagyjuk, nem fogom magam ezen idegesíteni. Elmentünk Geri egyik barátnőjéhez, aki meghívott egy csomó nemzetet, hogy együtt ünnepeljünk. A házigazda félig kubai volt, és a család fele nem tudott angolul :) érdekes volt!!! Az összes ember forma, arc, és jófej :) Gergő barátnője - olasz - a legmosolygósabb lány, akivel valaha találkoztam. Annyira aranyos. Csak azért nem lettünk BFF - best friends forever - mert nem hiszem, hogy valaha látom, de olyan jó lenne, ha mégis!!! Volt még portugál és japán lány is. A portugál annyira kis cuki!!! A japán meg egy zseni. És tagadja :) kis szerény :). Ettünk, nevettünk, ettünk, és nevettünk. És készült egy pár borzalmas fotó rólam, meg egy "merénylet" az izraeli srác ellen. Az alapötlet az enyém :)

Ma lejártam a lábam, hitelkártyaügyben, semmivel nem lettem okosabb, de gazdagabb igen: 6 i love ny city póló, és kb 328942797234972 képeslap. Valamint megnéztem az indián múzeumot ingyen. Nem tudom, hogyan sikerült belógnom, de csak akkor vettem észre a  kasszát, amikor már kifele mentem. Lehet, hogy garázdaság, de így jártak. Amúgy is minden szhárért fizettem. Holnap megyek a Metropolitan-ba. Nyitásra ott leszek, hogy végigjárhassam.

New York puszi rendel mindenkinek. Ez nagyobbat cuppan, és kellemesebb!

Fleur a la Nouveau York

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://usaimcoming.blog.hu/api/trackback/id/tr362476065

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

elel 2010.11.28. 20:45:36

Éljen NY, éljetek Flóra, Gergő, meg persze Zita, az összes nemzet összes képviselője, keresztülkasul, meg a hálaadás, éljenek a harcos világmentő észosztók és ateisták, de egy kicsit éljen az isten is, hátha mégis van.
süti beállítások módosítása